فاکس بلاگ

تفاوت فایل robots.txt با متاتگ robots

تفاوت فایل robots.txt با متاتگ robots

تفاوت فایل robots.txt با متاتگ robots بیشتر در بخش دستورات است. این دو آیتم کارایی تقریبا یکسانی دارند اما می شود به تفاوت های زیر که میان آن ها وجود دارد اشاره کرد. قبل از آن می توانید برای اطلاعات بیشتر مطالب متاتگ robots و فایل robots.txt در سئو سایت را بخوانید.

۱٫ گاهی اوقات لازم است جهت امور سئو سایت، کل محتوای یک دایرکتوری را از دید گوگل پنهان کنید. برای راحتی در این کار از فایل robots.txt استفاده می کنند. هرچند می توانید به تک تک صفحات این دایرکتوری مراجعه کنید و با متاتگ robots همه آن ها را بلاک کنید. انتخاب با شماست!
*لازم به ذکر است آدرسی که در robots.txt بلاک شده توسط گوگل اصلا باز نمی شود. در مقابل آن آدرسی که با robots بلاک شده توسط گوگل باز میشود منتها پس از خوانده شدن کدهای صفحه توسط گوگل این گونه صفحات ایندکس نمی شوند. به همین علت مورد بعدی را شرح می دهیم.
۲٫ اگر احتمال می دهید صفحه ای در صفات دیگر توسط لینکی فراخوانی و معرفی می شود، حتما از متاتگ robots استفاده کنید هرچند اگر آن مسیر در فایل robots.txt مسدود شده باشد.
۳٫ شما قرار است مرتبا در یک مسیر یا منویی از سایت صفحاتی را ایجاد کنید. از cmsای استفاده می کنید که یک الگوی مشخص از صفحات را در کنار صفجه مورد نظر شما، برایتان ایجاد می کند. اینگونه الگوها بهتر است توسط فایل robots.txt بلاک شوند تا محتوای تکراری ایجاد نشود.
۴٫ فایل robots.txt مزایایی نسبت به متاتگ robots دارد و دست شما را در بسیاری از شرایط باز می گذارد.
۵٫ داخل فایل robots.txt می توانید اطلاعات دیگری هم نظیر نقشه سایت را برای گوگل قرار دهید.
تفاوت میان فایل robots.txt با متاتگ robots وجود دارد اما لازم است از هردوی آن ها استفاده کنید تا از مزایا و شرایط هر یک برای سایتتان استفاده نمایید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 06 مارس 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.