فاکس بلاگ

بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) چیست؟

 بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلیدی برای همه تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما است.

شرکت‌ها از کانال‌های دیجیتالی مانند جستجوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وبسایت‌های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خود استفاده می‌کنند. واقعیت این است که مردم در مقایسه با ۱۲ سال پیش، بیشتر از ۲ برابر وقت خود را بصورت آنلاین صرف می‌کنند. وقتی که این را می‌گوییم، یعنی شیوه‌ی خرید مردم تغییر کرده است، بدین معنی که بازاریابی آفلاین مانند قبل موثر نیست. بازاریابی همواره در مورد ارتباط با مخاطب‌تان در مکان و زمان درست است. و این امروزه بدین معنی است که شما آنها را در جایی ملاقات کنید که بیشتر وقتشان را آنجا صرف می نمایند: در اینترنت.
بنابراین بازاریابی دیجیتال دقیقا چیست؟
از وبسایت‌تان گرفته تا برند آنلاین، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی از طریق ایمیل، بروشور آنلاین و مواردی از این قبیل، طیف وسیعی از تاکتیک‌هایی که تحت چارچوب بازاریابی دیجیتالی قرار می‌گیرند وجود دارد. بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری روشن از این موضوع دارند که هر تاکتیک چگونه اهداف کلیدی خود را پشتیبانی می‌کند.
در اینجا نگاهی اجمالی داریم بر برخی از رایج‌ترین تاکتیک‌ها و نقاط قوت شما:

  • وبسایت شما
  • پست‌های وبلاگ
  • کتاب‌های الکترونیک و روزنامه‌ها
  • اینفوگرافیک‌ها
  • ابزارهای تعاملی
  • کانال‌های شبکه‌های اجتماعی (Facebook، LinkedIn ،Twitter ،Instagram و غیره)
  • پوشش آنلاین (PR رسانه های جمعی و تحلیل ها)
  • بروشورها و کتاب‌های آنلاین
  • برندگذاری (لوگو، فونت، غیره)

روش‌های دیجیتال مارکتینگ را بشناسید بهینه سازی موتور جستجو (سئو)
روند بهینه سازی وب سایت شما به منظور رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، بنابراین، این به معنی افزایش حجم ترافیک ساماندهی شده (یا آزاد) است که وبسایت شما دریافت می‌کند.

بازاریابی محتوا
ایجاد و ارتقاء محتوا به منظور آگاه‌سازی از نام تجاری، رشد ترافیک، ارتقاء و پیشبرد تولید یا افزایش مشتریان.
بازاریابی درون‌سوی
بازاریابی درون‌سوی به رویکرد “قیف کامل” برای جذب مشتریان، وابسته کردن آنها و لذت بردن مشتریان از محتوای آنلاین اشاره دارد.
بازاریابی شبکه اجتماعی
به تبلیغ برند و محتوا در کانال‌های شبکه اجتماعی برای افزایش آگاه سازی در مورد برند، افزایش ترافیک و پیشبرد کسب و کارتان اشاره دارد.
پرداخت به ازای هر کلیک PPC
یک روش افزایش ترافیک در وبسایت، پرداخت هزینه به منتشر کننده تبلیغ شما، به ازای هر بار که روی آگهی شما کلیک میشود، است. یکی از رایج ترین تبلیغات کلیکی Google AdWords می باشد.
بازاریابی وابسته
یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وبسایت خود حق کمیسیون دریافت می‌کنید.
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی به نرم افزارهایی اطلاق می‎شود که هدف آن خودکارسازی فعالیت‌های بازاریابی است. بسیاری از بخش‌های بازاریابی باید کارهای تکراری مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های وبسایت را به صورت خودکار در بیاورند.
بازاریابی از طریق ایمیل
شرکت‌ها از بازاریابی ایمیل به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف‌ها و مراسم‌های خاص و همچنین سوق دادن افراد به سوی وبسایت کسب و کار استفاده می‌شود.

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین و موثر ترین روش های بازاریابی دیجیتال برای تجارت های مختلف می باشد. بسیاری از برندهای بزرگ و تجارت های بسیار پر بازده از این روش بازاریابی به عنوان گام اصلی خود در جهت موفقیت یاد می کنند. ایمیل مارکتینگ همچنین برای مواقعی که شما می خواهید شاخه های جدیدی در تجارت خود اضافه نمایید و قصد دارید افراد را از وجود این شاخه های جدیدی در تجارت خود مطلع سازید می تواند بسیار مفید باشد. اگر شما از روش های درستی برای جمع آوری ایمیل های لیست ارسال ایمیل خود استفاده نمایید و همچنین ایمیل های مناسبی برای هر گروه از کاربران خود بفرستید و گروه بندی های دقیق و صحیحی در لیست ایمیلی خود ایجاد نمایید، می توانید با ارسال ایمیل هایی که به خوبی برای کاربران بهینه سازی شده اند میزان فروش خود را چند برابر نمایید.
PR آنلاین
روابط عمومی(PR) آنلاین این است که تضمین پوشش آنلاین نشریات دیجیتالی، وبلاگها و سایر وبسایت‌های مبتنی بر محتوا را تأمین کند. این بسیار شبیه روابط عمومی سنتی، اما در فضای آنلاین است.

ترفندهای بازاریابی دیجیتال برای تجارت های کوچک در سال ۲۰۱۷

ایجاد محتواهای مجاب کننده: با کاهش روز افزون توجه افراد به تبلیغات و محتواهای تبلیغاتی و رسیدن میانگین زمان توجه افراد به یک محتوا به ۸ ثانیه، صاحبان وب سایت ها به ازای هر محتوا تنها ۸ ثانیه فرصت دارند تا توجه کاربران را جلب نمایند از این رو ایجاد محتوای جذابی که بتواند نظر کاربران را جلب نماید و کاری کند که کاربران با آن وارد تعامل شوند یک موفقیت بزرگ در زمینه بازاریابی محتوا می باشد. اکثر افراد زمانی که با نوشته های بسیاری در یک صفحه مواجه می شوند به هیچ وجه تمایلی به خواندن آن ندارند و حتی زحمت خواندن تیترها و عناوین را هم به خود نمی دهند، اما محتواهایی که تصویری و بصری هستند یعنی عکس ها و ویدیو ها بیشتر نظر کاربران را جلب می نمایند از این رو قرار دادن عکس ها و ویدیو ها داخل یک محتوای متنی موجب می شود زمانی که کاربران در حال اسکرول کردن صفحه هستند با دیدن محتواهای تصویری اندکی تعلل نمایند و توجه آنها جلب گردد. علاوه بر این شما می توانید توضیح کوتاهی را در داخل یک عکس بگنجانید، یعنی تصویری از یک محصول خود در وب سایت قرار دهید و یک توضیح کوتاه و جذاب داخل عکس درباره این محصول قرار بدهید این مساله موجب می شود که کاربران با خواندن آن نسبت به محصول شما کنجکاو تر شوند و به دنبال توضیحات بیشتر درباره آن محصول بگردند. علاوه بر این شما می توانید تصاویری که دارای توضیحات کوتاهی درون خود می باشند و همچنین ویدیو هایی که دارای توضیحات شفاهی درباره محصولات می باشند را در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید از کاربران بخواهید که برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه نمایند.

ایجاد پروفایل های کاری در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی امروزه بخش عظیمی از استفاده مردم از اینترنت را به خود اختصاص داده اند، از این رو داشتن یک پروفایل کاری در شبکه های اجتماعی مختلف که به خوبی سازمان دهی شده باشد برای هر تجارت کوچکی که قصد گسترش کار خود و بهبود میزان سود دهی خود را دارد، ضروری است. پیش از هر کاری برای ایجاد یک پروفایل کاری در شبکه های اجتماعی شما باید یک تصویر مناسب و گویا از تجارت خود به عنوان عکس پروفایل در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید این تصویر باید به گونه ای باشد که فعالیت تجارت شما و یا محل تجارت شما به خوبی نمایش دهد. استفاده از یک تصویر پروفایل مناسب موجب می شود که افراد بتوانند تجارت شما را به خوبی به خاطر بسپارند و درک درست تری از نوع تجارت شما بدست آورند. ایجاد یک پروفایل کاری خوب و با کیفیت که دائما فعالیت داشته باشد موجب می شود که افراد بتوانند اعتماد کنند که تجارت شما یک تجارت واقعی است و همچنین کامنت هایی که کاربرانی که از شما خرید کرده اند در زیر پست های شما می گذارند و یا انتشار تصاویری از خدماتی که شما به کاربران ارائه داده اید (مثلا بسته هایی که با پست برای آنها ارسال نموده اید یا پیام هایی که کاربران برای مطلع ساختن شما از رسیدن بسته نام برده به دستشان ارسال نموده اند) می تواند در جلب اعتماد دیگر کاربران نقش به سزایی داشته باشد.

اخذ اجازه از کاربران برای بازاریابی: علاوه بر محتواهایی که شما به صورت عمومی و برای انجام بازاریابی های عمومی در اینترنت منتشر می نمایید شما می توانید پروسه بازاریابی را به صورت خصوصی و انفرادی برای افراد مختلف و کاربران خود انجام دهید. برای این کار شما باید مطالب و محتواهایی که تشخیص می دهید برای آنها جالب است را به صورت یک پیام شخصی یا یک ایمیل برای آنها ارسال نمایید. اما پیش از انجام این کار باید از آنها کسب اجازه کنید و از آنها بپرسید که آیا تمایل به دریافت پیام های شخصی از جانب شما دارند یا خیر؟ این کار علاوه بر آنکه موجب می شود که شما رضایت کاربران خود را در هنگام ارسال پیام های شخصی برای آنها داشته باشید موجب افزایش اعتماد و احترام آنها نسبت به شما می شود.

متمرکز شدن بر روی تجارت محلی: تجارت های کوچک معمولا حالت محلی و منطقه ای دارند و جامعه هدف آنها افراد یک نطقه با ناحیه خاص می باشند، از این رو برای این نوع تجارت ها استفاده از روش ها بازاریابی محلی می تواند بسیار مفید و سازنده باشد. زمانی که شما می خواهید در پروسه دیجیتال مارکتینگ خود این مساله را لحاظ کنید باید سعی کنید کاربرانی را در پروفایل های کاری خود جذب کنید که ساکن همان شهری که شما در آن در حال فعالیت تجاری هستید، باشند. برای این کار شما باید نیازها، علایق و سلایق افراد آن منطقه را در کار خود در نظر داشته باشید و محتواهایی ایجاد کنید که متناسب با نیاز های همین افراد باشد. علاوه بر این داشتن امکان ارسال رایگان در یک شهر و تکیه بر این نکته در تبلیغات محلی می تواند مزایای بسیاری برای تجارت های محلی داشته باشد و کاربران بسیاری را برای آنها جذب نماید.

استفاده از محتواهایی که از لحاظ سئو غنی سازی شده باشند: استفاده از سئو در یک وب سایت به صاحبان تجارت ها کمک می کند که بدون صرف هزینه های گزاف به مزایا و منافع بسیاری دست یابند از این طریق که موجب می شود که کاربران از وجود وب سایت شما و تجارت شما مطلع شوند. یکی از مهم ترین بخش ها در بهینه سازی ، بهینه سازی محتوا است که یکی از تاثیر گذارترین ترفندهای سئو در یک وب سایت می باشد و اخیرا گوگل تاکید بسیاری بر آن داشته است. شیوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده صحیح از کلیدواژه ها و ایجاد محتواهایی که دارای ارزش محتوایی باشند (به اندازه کافی طولانی باشند، برای کاربران نوشته شده باشند نه موتورهای جستجوگر، در آنها از تگ های H1 تا H6 به درست یاستفاده شده باشد و …) تضمین کننده آن است که وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوها نشان داده شود و زمانی که کاربران خدمات و محصولاتی که شما ارائه می نمایید را در اینترنت جستجو می کنند وب سایت شما برای آنها نمایش داده می شود. از این رو می توان گفت که استفاده محتواهای غنی از لحاظ سئو می تواند موجب افزایش تعداد مشتریان و میزان فروش در یک تجارت کوچک شود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 24 اکتبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.