فاکس بلاگ

آموزش پیاده سازی AMP برای وردپرس

آموزش پیاده سازی AMP برای وردپرس

مدتی پیش در رابطه با AMP) Accelerated Mobile Pages) یا صفحات موبایلی سریع صحبت کردم. همچنین این نکته را یاد آور شدم که AMP در آینده بر اساس طرحی که گوگل دارد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و در نمایش نتایجی که از طریق موبایل نمایش داده خواهد شد، تاثیر گذار خواهد بود به صورتی که سایت هایی که آن را پیاده نکنند توسط گوگل جریمه خواهند شد.

اما دوستان عزیزم اصلا نگران نباشید. چون امیر قمصری در این لحظه و این ساعت تصمیم گرفته است که مراحل پیاده سازی AMP در وردپرس را به شما آموزش دهد.

برای استفاده از AMP باید به ابزار search console یا همان وبمستر تولز دسترسی داشته باشید. اما ممکن است به پلتفرم میزبان وب سایتتان نیز نیاز داشته باشید.

در اولین مرحله باید پلاگینی به نام Automatic AMP را دانلود کنید. این پلاگین توسط Yoast پیشنهاد شده و بسیار عالی عمل می کند. بعد از آنکه این پلاگین را فعال کنید، یک تگ در قسمت هدر صفحه وب قرار می گیرد که به وسیله آن گوگل متوجه می شود که نسخه AMP از همان صفحه وجود دارد.

برای این که مطمئن شوید می توانید در انتهای url صفحه عبارت “amp/suffix/” را اضافه کنید تا نسخه AMP آن نمایش داده شود.

مرحله دوم نصب افزونه Yoast Glue است. این افزونه گزینه های بسیار زیادی را برای حالت دادن و مرتب کردن افزونه Automatic AMP در اختیار شما قرار می دهد. همچنین کمک می کند که اگر صفحه شما دچار بهم ریختگی شده است، اصلاح شود. این تنظیمات در قسمت  SEO>AMP>Design قابل دسترسی است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 16 ژوئن 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.