فاکس بلاگ

آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل

آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل – قسمت اول

آموزش سئو سایت برای موبایل، مسئله ای بسیار مهم می باشد.شما دوستان عزیزم خوب می دانید که هر سال به کاربران گوشی های هوشمند افزوده می شود. اخیرا گوگل بخش دسکتاپی را از بخش موبایل جداسازی کرده است و بعلاوه به نسخه موبایلی سایت  اهمیت بیشتری می دهد.

به همین منظور من دو مقاله آینده را به راهنمایی در مورد سئو موبایل اختصاص داده ام و به طور کامل نکات و روش های سئو و بهینه سازی سایت برای موبایل را شرح خواهم داد. از شما دوستان عزیزم خواهش می کنم که با تمرکز و دقت کافی این مقاله بسیار مهم را مطالعه کنید.

نکات مهم بهینه سازی وب سایت برای تلفن های همراه که باید رعایت شوند:

  • سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. لازم است تا حد امکان تصاویر با حجم کم و کدهایی بهینه در وب سایت به کار ببریم.
  • طراحی سایت خود را به صورت ریسپانسیو یا مبتنی بر موبایل ایجاد کنید. افرادی که دارای وب سایت هایی هستند که مبتنی بر موبایل نمی باشند بهتر است بدانند که نه تنها در زمان فعلی بلکه در آینده ضرر های زیادی را خواهند دید.
  • سعی کنید در وب سایت خود از کد های پاپ آپ استفاده نکنید، چرا که این امر مخصوصا در گوشی های همراه می تواند باعث آزار بازدیدکنندگان شود و جریمه هایی را توسط گوگل به همراه داشته باشد.
  • سعی کنید آیتم های موجود در وب سایت را برای نمایش بهتر در موبایل، به گونه ای ایجاد کنید که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد، زیرا این امر می تواند در هنگام انتخاب آیتم ها توسط کاربر ضریب اشتباهات را کاهش دهد.

 

Technical SEO چیست؟

Technical SEO به تکنیک هایی اطلاق می شود که گوگل و سایر موتورهای جستجو به کمک آنها پی به اطلاعات درخواست شده می برند و دقیقا معنی و مفهوم محتوای مورد نظر را متوجه می شوند و آن را به مخاطبین خود منعکس می کنند.

روش های بهینه سازی سایت برای موبایل :

برای پیاده سازی سئو سایت تلفن های همراه سه روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

  • Responsive Web Design
  • Dynamic Serving
  • Separate URL

گوگل پیشنهاد می کند که از نوع اول یا Responsive Web Design استفاده کنیم، زیرا به نسبت دو نوع سیستم دیگر، مشخص تر، منعطف تر و قابلیت تبدیل شدن به هر دو نوع نسخه سیستمی و موبایلی را دارا می باشد.

در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی و نقاط ضعف و قوت هر کدام را آنالیز می نماییم.

  • Responsive Web Design :

از آن جا که فناوری و تکنولوژی، دستگاه های مختلفی را جهت اتصال و استفاده از اینترنت در اختیار کاربران قرار داده است، بنابراین باید وب سایت ها به گونه ای طراحی شوند که در این دستگاه ها نیز به راحتی در دسترس باشند، زیرا انعطاف پذیری کلید موفقیت در کسب و کار و به ویژه کسب و کار آنلاین است.

در حال حاضر کاربران از بیشمار نمایشگر در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده می کنند.

تا چندی پیش برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند. در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می کرد.

اهمیت طراحی وب سایت به صورت واکنش گرا (RESPONSIVE):

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار، یک سایت اختصاصی طراحی کرد.

در طراحی سایت واکنش گرا که به طراحی ریسپانسیو مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و… در ابعاد مختلف می شود. این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

یک شرکت پیشرو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارایه و نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب نشان دهد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 05 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.