فاکس بلاگ

ساندویچ پانل

یک ساختار چند لایه است که با مواد عایق حرارتی سبک وزن پر شده است . مواد عایق از دو طرف به یک لایه محدود می شوند .

عایق بین دو لایه ی فولادی باید سبک وزن بوده و در عین حال دارای خواص ویژه ای باشد . پلی یورتان ، پلی استایرن و پشم سنگ عایق هایی هستند که برای تولید ساندویچ پانل از آنها استفاده می شود .

ضخامت فوم های عایق از ۴ سانت شروع شده و تا ۱۵ سانت بنا به درخواست و سفارش مشتر تولید می شود ( ضخامت های استاندارد : ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲٫۵ و ۱۵ )

ساندویچ پانل ها می توانند با دو رو ورق فولادی ، دو رو کاغذ کرافت ، یک رو ورق فولادی و یک رو فویل آلومینیومی یا کاغذ کرافت تولید شوند . ورق های فولادی از جنس آلوزینک ، آلومینیوم یا گالوانیزه به ضخامت های ۰٫۴ ، ۰٫۵ و ۰٫۷ هستند .

پانل در یک عرض مشخص و ثابت ، و در طول متغیر از ۲ متر تا ۱۲ متر ( اندازه کفی تریلی ) بنا به کاربری و سفارش مشتری ها تولید می شوند .

ساندویچ پانل پلی یورتان :

پلی یورتان یکی از عایق های ساندویچ پانل است . این ماده قبل از قرار گرفتن بین دو لایه ورق ، مایع بوده و پس از خشک شدن حالت سفت و شکننده به خود می گیرد . این ماده ی مایع بین دو لایه ورق تزریق می شود و به آنها می چسبد . ورق های فولادی هم ساندویچ پانل را در برابر فشار های مکانیکی مقاوم می کند و هم باعث جلوگیری از شکنندگی پلی یورتان می شوند .

از ساندویچ پانل پلی یورتان در ضخامت های بالا تر برای سردخانه ها و با سطحی صاف و بدون شیار برای اتاق های تمیز استفاده می شود .

ساندویچ پانل پلی استایرن :

هسته ی عایق این ساندویچ پانل از جنس پلی استایرن ( یونولیت ) می باشد که از دو طرف لایه های فولادی آن را در بر گرفته اند . استفاده از این ساندویچ پانل بسیار مقرون به صرفه بوده و باعث کاهش هزینه های ساخت و ساز می شود ولی بدلیل سبک بودن عایق مناسبی برای صوت و دما نمی باشد و از این پانل باید برای سازه های کوچک و کم مصرف استفاده کرد مانند پوشش داخلی ساختمان های مسکونی ، اداری ، کانکس ها و …

بدلیل وجود منافظ زیادی که در فوم پلی استایرن وجود دارد این پانل محل مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب هاست برای همین برای اتاق های تمیز از این ساندویچ پانل استفاده نمی کنند .

ساندویچ پانل پشم سنگ :

هسته ی مرکزی و عایق در این ساندویچ پانل پشم سنگ است که از سنگ بازالت به دست می آید . پشم سنگ از دو به دو ورق منتهی و با چسب مخصوص به آنها می چسبد . این ساندویچ پانل بهترین گزینه برای ساخت اتاق های سرد و اتاق های تمیز می باشد زیرا هیچ فضای خالی برای رشد میکروب ها در آن وجود ندارد و حرارت و برودت را حفظ می نماید . نصب آن بسیار راحت و آسان بوده ولی برای نصب این ساندویچ پانل بهتر است از دستکش ،کلاه و ماسک استفاده شود .

ساندویچ پانل xps :

این ساندویچ پانل با عایق پلی استایرن اکسترود شده تولید میشود که دو طرف این عایق با ورقه های فولادی پوشیده می شود . این ساندویچ پانل مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار های مکانیکی و ضربه دارد به همین خاطر برای ساخت مکان های امنیتی ، نظامی و دفاعی بیشتر از آن استفاده می شود .

کاربرد ساندویچ پانل :

از ساندویچ پانل ها برای ساخت انواع ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی ، صنایع کشاورزی ، کارخانجات ، کانکس ، انبار ، سوله ، کلین روم ، سردخانه ، یخچال کامیون ، اتاق بار ماشین سنگین ، انواع کمپ و … استفاده می کنند .

ویژگی ساندویچ پانل ها :

  • وزن بسیار سبک
  • کاربرد زیاد ( از پانل ها در همه ی شرایط آب و هوایی می توان استفاده کرد )
  • تحمل فشار مکانیکی بالا
  • مقرون به صرفه بودن ( در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی )
  • رنگ بندی متنوع
  • نصب آسان و سریع
  • عایق صوت ، دما و رطوبت
  • عایق حشرات

یکی از محصولات شرکت بهمن موتور کامیون کمپرسی فاو است که با ورود به بازار حمل و نقل با استقبال خوبی رو به رو شد و میزان فروش بالایی داشت. کمپرسی فاو با توجه به کیفیت ساخت قطعات و قیمت مناسب توانست توجه خیلی از متقاضیان را به خود جلب کند.

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.