فاکس بلاگ

استراتژی محتوا و تفاوت آن با بازاریابی محتوایی

تولید محتوا در شاداب ماندن و بروز بودن سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت به همین دلیل هم است که حتی سایت‌هایی که محوریت محتوایی ندارد در وب سایت خود به تولید محتوا می‌پردازند. برای تولید محتوا ابتدا شما باید با مفهوم استراتژی تولید محتوا آشنا شوید. استراتژی تولید محتوا برای وب با بازاریابی محتوایی تفاوت‌هایی دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. در انتها نیز مراحل تولید محتوا برای وب را شرح خواهیم داد. دانستن این مفاهیم پیش از طراحی سایت الزامی می‌باشد پس پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید.

استراتژی تولید محتوا برای وب را می‌توان به صورت مختصر اینگونه تعریف کرد: استراتژی محتوا چگونگی درست شدن درون یک محتوا و نمای بیرونی آن را نشان می‌دهد همچنین در کنار آن مدیریت آن را نیز به صورت کامل بیان می‌کند. پس می‌توان از این تعریف نتیجه گرفت که استراتژی محتوا همه‌ی جنبه‌های تولید محتوا برای وب را در پوشش خود قرار می‌دهد. تفاوت آن با بازاریابی محتوایی را نیز می‌توان اینگونه بیان کرد، بازاریابی محتوایی بیشتر بر روی تاکتیک‌ها و نحوه اجرا تاکید دارد و شما را به سمت تولید محتوای مناسب برای بازاریابی هدایت می‌کند.

مراحل نخستین تولید محتوا برای وب

تولید محتوا برای وب

تمامی این مراحل بهتر است پیش از شروع کارهای سئو بر روی سایت انجام شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

شناسایی مخاطبان هدف:

این یک اصل است که اگر می‌خواهید با کاربران و مشتریان خود ارتباط بهتری داشته باشید و راحت‌تر بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید باید اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها داشته باشید. برای این که بدانید با مشتریان و کاربران خود چگونه رقتار کنید باید ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود که شما بدانید با چه زبانی باید با آن‌ها گفت و گو کنید. شناسایی مخاطب را جدی بگیرید زیرا می‌تواند در موفقت کار شما در دنیای وب تاثیر زیادی داشته باشد.

چشم انداز های خود را شناسایی کنید:

باید قبل از شروع کار خود ماهیت کارتان را بدانید و بتوانید تعریف درستی از آن بوجود بیاورید. چه کار می کنیم؟ و یا چرا این کار را تکرار می کنیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که در بوجود آوردن استراتژی کاری به شما کمک خواهند کرد. نتیجه پاسخ دادن به این سوالات بوجود آمدن چشم انداز برای کار شما است و باعث می‌شود شما بتوانید برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعریف کنید. این مرحله از استراتژی محتوا برای وب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با دقت کامل و حساسیت بالا انجام شود.

بررسی محتواهای موجود:

بررسی محتواهای موجود در وب از مهم‌ترین اصل‌های تولید محتوا برای وب و بهبود بازاریابی اینترنتی کسب و کار می‌باشد. شما باید بر اساس مراحلی که در زیر برای شما بیان می‌کنیم محتواهای موجود در وب را رصد کرده و به نتایجی که مورد نیاز است دست پیدا کنید. در زیر به آن‌ها کامل اشاره شده است:

  • اولین مرحله این است که باید محتواهایی که رقبا تولید می‌کنند را شناسایی کنید. با این کار شما پی خواهید برد که رقبا چه موضوعاتی را پوشش می‌دهند و کاستی‌های آن‌ها چیست و همچنین می‌توانید به علایق کاربران نیز پی ببرید.
  • بعد از طی مرحله اول حال نوبت به سازماندهی محتواهایی می‌رسد که در سایت شما قرار است تولید شود.ابتدا باید چارچوب‌های زیر را برای خود مشخص کنید:
    ۱- موضوعاتی که قرار است در آن تولید محتوا کنید را مشخص کنید و خط قرمزهایی که نباید در آن‌ها تولید محتوا انجام شود.
    ۲- سپس طول محتواهای تولید شده را مشخص کنید. آیا محتواها کوتاه و مفید خواهند بود یا طولانی با بیان نکات ریز و جزئی.
    ۳- با چه زبانی با مخاطبان خود می‌خواهید به صحبت بپردازید، آیا لحن شما کاری و کتابی خواهد بود یا دوستانه و صمیمی؟
    ۴- ارتباطاطت موجود بین مطالب را باید مشخص کنید. برچسب‌ها باید شناسایی شوند. اینکه مطالب به هم مرتبط خواهند بود و در یک راستا یا خیر؟
    ۵- دوره‌های زمانی برای آپدیت محتواهای خود مشخص کنید. دلیل این کار این است که محتواهای قدیمی ممکن است برای کاربران مفید نباشد و تاثیر منفی بر روی آن‌ها بگذارد. بروزرسانی محتواها در استراتژی محتوا برای وب بسیار اهمیت دارد.
  • برای خود معیارهایی تایین کنید که رسیدن به آن‌ها نشانه موفقت آن محتوا باشد. به عنوان مثال میزان بازدید از مطلب و یا تعداد اشتراک گذاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و یا معیارهای دیگری که موجود می‌باشند.
  • دانستن این موضوع که نباید هر محتوایی تولید شود الزامی است. از انتشار محتواهایی که با موضوع سایت شما همسو نیست باید خود داری کنید و فقط در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید اقدام به تولید محتوا کنید.

توجه داشته باشید که تمامی این گفته‌ها و مراحل ذکر شده بهتر است قبل از شروع کار سئو بر روی سایت انجام شود. متاوب به عنوان یکی از برترین شرکت‌های فعال در این حوزه شما را در انجام این کار یاری خواهد کرد تا هم سایتی کاربر پسند داشته باشید و هم بتوانید کاربران و مشتریان مورد نیاز خود را پیدا کرده و آن‌ها را تبدیل به کاربر و یا مشتری دائمی خود کنید.

Source : http://asiac.ir/?page_id=5417

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.